Onderwerp: Sof-set en Quickset naalden van Minimed

Quick set met Quickserter (soort eierprikker die de naald erin schiet)
Hallo allemaal,
Ik heb al heel wat naaldjes uitgeprobeerd, maar deze vind ik echt hartstikke prettig.
Op de DBA-yahoo group hadden ze het maar steeds over sof-serters en quickserters. Ik nieuwsgierig als ik ben, schreef maar eens een berichtje, waar hadden ze het over. Het bleek om naalden te gaan.
Ja, toen moest ik er natuurlijk het fijne van weten, wat voor naalden, en hoe zijn ze in het gebruik, zijn ze hier ook verkrijgbaar.
Ik kreeg antwoord en een webadres www.minimed.com
daar kon ik zien hoe de naaldjes ingebracht moeten worden.
Het zijn naaldjes voor subcutaan(onderhuidsprikken) gebruik. Je kunt ze er met de hand insteken of met een soort schietpen. (het lijkt een beetje op een ballpoint).
Dat vond ik een euze handig systeem. Ik treuzel namelijk altijd voor dat ik mijn naald er echt insteek. Op het laatste moment neem ik dan toch net nog een ander plekje.
Op de website vond ik ook een adres in Nederland.
Benelux (Belgium, Netherlands, Luxembourg)
Medtronic MiniMed
Earl Bakkenstraat 10
6422 PJ Heerlen
The Netherlands
Phone Number: +31 45-566-8290
Fax Number: +31-45-566-8299
Brutaal als ik ben, heb ik daar een proefpakketje aangevraagd. Eerst ging dat een beetje moeizaam omdat de naalden hier alleen maar voor insuline pompen worden gebruikt. Nadat men het had nagevraagd, kreeg ik het pakketje thuisgestuurd en kon ik uitproberen.
Ik had tot dan toe de disetronic tender en de rapid gebruikt. De rapid vond ik ook al fijner omdat het rechtstandige naaldjes zijn. Nadeel vind ik dat het niet zoals de Tender uit een plastic canule maar uit een metalen bestaat.
De sof-set naald en Quick-set zijn rechtstandige naalden en vergelijkbaar met de Rapid van Disetronic, alleen hebben deze een plastic canule. De lengtes varieren,ik heb gekozen voor de kleinste 6mm naald, en deze voldoet prima.

sof-set naald met sof-serter (schietpen)
Het scheelt al een stuk als je een prettige naalden hebt.
Ik ben er dus erg blij mee.
Forum