1

Onderwerp: ttp

hallo ik wil mijzelf even voorstellen, ik ben suze jansen en ben 46 jaar.
toen ik 29 was ontdekte ze de ziekte van T.T.P. bij mij, schrikken dus ,want het begon met vermoeidheid en blauwe plekken,ik had toen al een dochtertje van 4 jaar,heb eerst 2 weken in EG gelegen hier bij ons in haarlem,toen werd er meteen beenmergpunctie verricht, (erg dus)want ze wisten in de eerste instantie niet wat het was,ze dachten eerst meteen aan leukemie,maar gelukkig was dat het niet,totdat ik erg geel begon te worden hadden ze een vermoede van wat ik had en werd ik met spoed naar A.Z.L. gebracht, en werd ik daar aan de Plasmaferese  gelegt, en daar heb ik nog 4 weken gelegen, totdat 3jaar later mijn mild pas verwijdert werd  en sindsdien gaat het gelukkig erg goed met mij.en nadat mijn mild er uit was werd ik meteen zwanger en heb daar na nog 2 kids gekregen heb nu 4 kids, natuurlijk wel steeds ieder jaar onder controle bij prof brand in Leiden, dat was zobeetje mijn verhaal suze jansen.

Laatst bewerkt door jansen2008 (29-04-2008 18:15:50)

2

Re: ttp

Dag Suze,
Welkom op ons forum.
Wat fijn dat je na je TTP nog 2 kinderen hebt gekregen!
Dat zijn positieve berichten voor de vrouwen die TTP hebben gehad en een kinderwens hebben!
Ik lees dat je nog jaarlijks je bloed laat controleren. Erg verstandig!
Gaat het goed met je? Heb je ook klachten overgehouden aan je TTP?
Groetjes Lia

hallo lia , nee ik heb er verder nadat mijn mild werd verwijdert er helemaal niets meer aan over gehouden ,je bent nog wel steeds erg oplettend op je lichaam vooral als ik weer moe word of evt een blauwe plek zie waar van ik niet weet hoe ik er aan kom, maar ik denk dat dat wel altijd zo zal blijven dat oplettend heid, maar voor de rest gaat het uitstekend, ik was ook de 1ste vrouw met ttp die meteen zwanger was geworden zij prof brand.groetjes suze

4

Hey Suze,
Was jij ook 1 van de eerste vrouwen waarbij de milt is verwijderd na een TTP aanval?
Ben er wel nieuwsgierig naar, want zovaak wordt dat niet gedaan na een 1e aanval.
Ik ben erg enthousiast over je positieve bericht over de 2 zwangerschappen na je aanval!

hallo lia nee ik was niet 1 van de eerste waarbij de milt is verwijdert ,maar wel 1 van de 1 ste die meteen zwanger werd nadat de mild was verwijdert,dus dat was voor prof brand wel erg spannend,hoe dat zou gaan verlopen en dat is erg goed gegaan ik heb nadat de milt er uit was gehaalt nog 3 kinderen gekregen. , ik heb 3 jaar moeten wachten voordat zij mijn milt er uit gehaald hebben. dus 3 jaar lang elke keer naar leiden toe en ik was toen de tijd ook erg moe verschrikkelijk moe maar dat werd steeds beter nadat de getallen omhoog gingen.maar sinds de milt er uitgehaald is heb ik nergens meer last van. groetjes suze.

6

Hallo Suze,
Maar weet je ook waarom ze na 1 aanval de milt hebben verwijderd?
Nu is het zo dat men dat vaak besluit na een vervolgaanval.
Groetjes Lia