Onderwerp: Mexicaanse griep en AIHA
Hallo iedereen,
Ik ben Corry, ben 51 jaar en heb sinds oktober 2008 auto-immuun hemolytische anemie. Ik heb toen 14 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik heb daar een bloedtransfusie gehad en slik sinds die tijd prednisolon, ben begonnen met 60 mg per dag wat langzaam werd afgebouwd. Afgelopen zomer zat ik nog op 2,5 mg maar toen ging het mis, mijn HB-waarde zakte teveel en ik moest toen weer 10 mg gaan slikken. Inmiddels slik ik 7,5 mg per dag. De reden dat ik op dit forum terecht kwam, is dat ik informatie zocht over mijn ziekte, dit i.v.m. de Mexicaanse griep. Ik hoop nl. informatie te vinden over het belang van wel of niet laten vaccineren in mijn situatie. Mijn hematoloog vindt het discutabel. Zelf ben ik geschrokken van alle informatie op internetsites over de eventuele bijwerkingen van het vaccin en twijfel nu erg of ik mij moet laten inenten. Ik hoop reacties te ontvangen van mensen met deze ziekte. Ik ben nl. zeer benieuwd wat voor advies jullie arts je gegeven heeft en misschien kunnen jullie mij helpen aan informatieve sites met waardevolle informatie.
Groetjes,
Corry
Forum