Onderwerp: Hoop echt dat iemand mijn verhaal herkent
Onze zoon was en is vaak ziek.
Het ene virus na het andere is al 2 keer geopereerd aan het KNO gebied.
Heeft begin dit jaar alleen al 8 ABkuren gehad.
En toen was er een oplettende arts bij de dokterswacht die zei vind u dit normaal.
En ik antwoorde nee, maar ook wij weten niet wat te doen.
Ze zegt vraag een algeheel bloed onderzoek aan en dit hebben we gedaan via de huisarts.
Toen ik terug moest op controle bij de KNOarts en hem het ook vertelde zei hij we wachten daar niet op ik stuur je door naar de kinderarts.
Dat kwam in treinversnelling en zo konden we voor de zomervakantie terecht bij de kinderarts.
We deden ons verhaal en ze zouden een algeheel bloed onderzoek doen ook naar het afweersysteem.
Mocht er iets uit komen zou hij bellen, maar sommige uitslagen zouden langer duren voor ze binnen waren.
Op vakantie werden we gebeld en een kinderarts belt niet zomaar, maar het bleek dat onze zoon een te laag ferretine had.
Zijn Ferretine was 15 en moest hiervoor aan de ijzerdrank dit kon zijn weerstand verklaren, maar we moesten afwachten wat de andere uitslagen zouden doen.
Terug op controle dachten we nu komt er niks meer bij anders waren we wel gebeld, maar er was wel meer ontdekt.
Zijn afweer was niet goed ze deden een test met een pneumo23 injektie en dan 3 weken later weer bloed prikken en dit bleek gelukkig wel goed te zijn hij reageerde erop dat is positief.
Dus alleen het Ferretine is het probleem, maar hij begon nu 2 maanden terug erg veel te drinken ikke dorst, ikke dorst.
Hij is vreselijk moe, valt af en toe weg en drinkt en plast veel, maar goed kon dit van het Ferretine komen dat kon zei de kinderarts.
Alleen suikerziekte zit ook in de familie dus vroeg of de bloeduitslag bij het algehele onderzoek er ook bij zat.
Nee dat hadden ze niet geprikt en dat vonden zowel ik als de huisarts erg raar, maar wat blijkt nu ze hebben bloed geprikt om moeder gerust te stellen.
En dat maakt me kwaad het was op advies van een arts bij de dokterswacht en ja ik ben ook ongerust logisch mijn kind is niet doodziek, maar ook niet fit.
En dan wil je weten wat er aan de hand is, maar goed ze hebben toen urine getest op suikerziekte alleen nu hoor ik overal dat het niet betrouwbaar is klopt dit?
Gaat Suikerziekte en een te laag ferretine gehalte vaker samen?
Wij willen nu alsnog een algeheel bloed onderzoek zouden jullie dat ook doen?
Zijn ferretine was 15 en is ondanks ijzerdrank gezakt naar 7, maar ze doen niks meer nu.
Ze controleren niks meer niet eerder weer dan in april en dat vinden wij niet prettig.
Hij is vaak moe, valt af en toe weg, is lijkbleek, drinkt veel en plast veel, valt af en hij eet erg slecht.
Het enige wat hij zegt is ikke dorst en ikke moe we willen graag weer een mannetje met energie.
Hij pikt ieder virus op is vaak ziek, maar ondanks dat zo'n heerlijk mannetje een lachebekkie
Herkent iemand mijn verhaal?
Weet iemand de normaalwaarde van ferritine bij kinderen?
En wie kan mijn vragen beantwoorden alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Forum